×
9.6/10 (466 beoordelingen)

Alle belangrijke informatie na afloop van de reparatie

Je hebt zojuist jouw apparaat laten repareren bij IRepair4u, bedankt voor je vertrouwen in ons!
Op deze pagina kun je alle informatie met betrekking tot de reparatie nog even rustig nalezen.
Is je vraag niet beantwoord of heb je een andere vraag? Neem contact met ons op via het contactformulier of stuur ons een WhatsApp berichtje via +31497700213!

Heb ik garantie op mijn reparatie?

Je ontvangt 3 maanden garantie op de werking van het vervangen onderdeel. Deze garantie geldt dus niet voor val-, stoot-, druk- of waterschade. Daarom raden wij je aan om jouw apparaat goed te beschermen. Mogelijke schades aan jouw telefoon kun je al voorkomen door een goede Clearplex screenprotector en een goede bumper hoes. Onze specialisten geven je graag advies en kunnen je direct voorzien van o.a. een goed beschermende screenprotector. De Clearplex screenprotector wordt ter plekke meteen voor jou op maat gesneden en is daardoor voor alle smartphones geschikt. Lees hier meer over de Clearplex screenprotector.

Is mijn apparaat nog waterdicht na reparatie?

Je smartphone of tablet is na een val of reparatie mogelijk niet meer waterdicht. Alle waterdichte pakkingen worden vervangen tijdens een reparatie, zodat jouw toestel hopelijk bestand is tegen een ongelukje. Toch raden wij nadrukkelijk aan om contact met water te vermijden.

Mijn iPhone scherm is vervangen

Je hebt bij het vervangen van jouw iPhone scherm de keuze kunnen maken uit een origineel Apple scherm of een originele kwaliteit scherm. Het originele Apple scherm is geleverd door Apple en gerepareerd door middel van de Apple geleverde diagnostiek en hulpmiddelen. Heb je gekozen voor een origineel kwaliteit scherm? Dit scherm betekent niet dat het scherm niet origineel is, maar wel voldoet aan de hoogst haalbare kwaliteitseisen (afkomstig van een derde partij).

Mijn iPhone 11 / 12 / 13 / 14 / 15 (Pro / Pro Max) scherm is vervangen d.m.v. origineel Apple scherm

Goede keuze! Je hebt ervoor gekozen om jouw kostbare iPhone te voorzien van een origineel scherm, geleverd door Apple. Door middel van de door Apple geleverde diagnostiek, hulpmiddelen en processen hebben wij ervoor gezorgd dat jouw reparatie veilig en betrouwbaar is uitgevoerd. Is jouw iPhone geüpdatete naar minimaal iOS 15.2 dan kun je op jouw iPhone bij Instellingen – Algemeen – Info zien dat wij jouw scherm hebben vervangen door middel van een Apple origineel scherm.

Mijn iPhone 11 / 12 / 13 / 14 / 15 (Pro / Pro Max) scherm is vervangen d.m.v. scherm van originele kwaliteit

Heb je voor de goedkopere optie gekozen om het scherm van jouw iPhone te laten vervangen? Dan bestaat de kans dat je een melding op het toegangsscherm van jouw iPhone in beeld krijgt dat Apple niet kan controleren of het een origineel scherm betreft. Deze melding ontvang je alleen als je hebt gekozen voor een scherm reparatie van originele kwaliteit. Deze melding zal ongeveer 5 dagen op het beginscherm blijven staan. Daarna zal je de melding nog maximaal 15 dagen in de Instellingen app terug zien. Na deze periode vind je de melding alleen nog terug bij Instellingen – Algemeen – Info. Maar maak je geen zorgen, deze melding heeft absoluut geen invloed op de werking van het scherm.

Wat is de kwaliteit van mijn iPhone 6 / 6S / 7 / 8 / Plus / SE scherm?

De reparatie van jouw iPhone wordt uitgevoerd door middel van een pulled scherm. Een pulled iPhone scherm houdt in dat het scherm er als nieuw uitziet en volledig origineel is. Dit scherm is van een andere iPhone gedemonteerd. Dit betekent als je bij ons jouw iPhone laat maken, dat het scherm volledig origineel is.

Is de reparatie van mijn apparaat verzekerd?

Vaak is de reparatie van jouw apparaat verzekerd. Vraag bij je verzekeraar na of de reparatie van jouw apparaat wordt gedekt. Je kunt bij ons de reparatie per pin of contant betalen en daarbij krijg je van ons de factuur mee die je bij de verzekering kunt indienen.

De batterij van mijn iPhone / iPad / Samsung telefoon / Samsung tablet is vervangen

Dan is het belangrijk om de batterij van jouw apparaat opnieuw te kalibreren. Zo wordt het batterijpercentage weer accuraat weergegeven. Doorloop deze stappen om de batterij te kalibreren:

  • Laat de batterij helemaal leeglopen zodat je apparaat uitvalt. Sluit daarna je device aan op het stopcontact met een originele of MFI (voor iPhone en iPad) laadkabel.
  • Start het apparaat geforceerd opnieuw op. Hoe je dit doet verschilt per apparaat
  • Laad je batterij op tot 100%. Haal je apparaat niet van de lader af. Maar laat je apparaat nog minimaal 60 minuten aan de lader hangen.
  • Er zit een moederbord in jouw telefoon en er zit een moederbord in de batterij. Het kan zijn dat je eerste paar dagen merkt dat de batterij van jouw telefoon nog snel leegt loopt. Dit zou na 1,5 week beter moeten zijn.