×
9.6/10 (485 beoordelingen)

Een oplossing voor elk probleem

Je telefoon moet het gewoon doen, maar helaas is dat niet altijd het geval. Er zijn een paar problemen die relatief eenvoudig op te lossen zijn en waar we je graag een paar tips voor geven. Niet het gewenste resultaat of toch nog vragen? Kom gerust een keertje langs.

Telefoon laadt niet meer op.

Oké, je hebt natuurlijk al gekeken of het stekkertje er wel goed in zit. Dat is zo? Dan kan het nog steeds aan het stekkertje liggen. Je hebt je telefoon waarschijnlijk regelmatig in je broekzak of handtas zitten en dat is een stoffige omgeving. Niet verwonderlijk dus als je oplaadpunt zich inmiddels identificeert als afvalbak. Het oplaadpunt kan natuurlijk schoongemaakt worden. Ga niet zelf zitten prutsen, kom even langs, dan doen wij het voor je.

Het lijkt alsof je telefoon overgenomen is door een vreemde entiteit.

Zonder dat je de telefoon aanraakt, springen apps aan of worden mensen gebeld. Het komt voor en heet ‘ghost touches’. We kennen het fenomeen dat ontstaat door slijtage en er is maar één oplossing voor: het vervangen van het scherm.

De batterij van mijn telefoon loopt snel leeg.

Is je batterij nog geen twee tot drie jaar oud en is ie toch snel zijn energie kwijt? Dan moet je even bij ons langskomen. Wij kunnen de status van je batterij uitlezen en je vertellen wat de beste oplossing is. Een batterij die nog maar voor 85% functioneert of meer dan 500 keer is opgeladen, is aan vervanging toe. En héééé, dat kunnen wij dan meteen even voor je doen. Het alternatief? Zorgen dat je altijd een oplaadkabel of een powerbank bij je hebt.

Je hoort ‘de andere kant’ niet tijdens het bellen.

Je weet zeker dat je verbinding hebt, maar je hoort de andere kant niet. Gecheckt of je geluid aan staat, natuurlijk. Nog niks? Dan zit er misschien vuil in het speakertje. Je kunt het proberen zelf schoon te maken met een watje of tandenborstel met wat alcohol. Eerlijk gezegd lost dat het probleem niet altijd op en is de enige manier om de andere kant weer te horen, een nieuwe speaker.

Ik krijg mijn telefoon niet meer aan.

Help, je wilt bellen, appen, spelen, checken of posten en je scherm blijft zwart. Nadat de eerste paniek is gezakt, kun je wat dingen proberen. Heb je een iPhone? Hou dan de aan/uit-knop en de volume-naar-beneden-knop tien seconden ingedrukt. Appeltje in beeld? Dan komt het goed. Heb je een Android? Hou dan de aan/uit-knop en de thuisknop tien seconden ingedrukt houdt, tot het logo verschijnt. Heb je een iPhone met Face ID, of een iPhone SE 2e of 3e generatie? Dan kun je kort de volume omhoog knop indrukken, daarna kort de volume omlaag knop indrukken en dan de zij-knop ingedrukt houden. Daarna komt het Apple logootje in beeld en kun je de zij-knop los laten. Zo wordt de iPhone een keer opnieuw opgestart, zoals een keer de batterij erin en eruit halen. Is dit niet de oplossing, spring dan maar op de fiets of in de auto en kom naar iRepair4U, dan proberen wij iets.

Geen service.

Wel een abonnement of prepaidkaart maar geen service van je provider? Probeer dan eens het toestel te resetten, dat wil nog wel eens helpen.
Android-toestellen: instellingen à back up en resetten à herstel netwerkinstellingen à herstel Apple-toestellen: instellingen à algemeen à stel opnieuw in à hertel netwerkinstellingen
Wacht tot de reset helemaal is uitgevoerd en het toestel opnieuw opgestart is. Let op: na de reset is het nodig om alle opgeslagen WiFi wachtwoorden opnieuw in te stellen. Lost dit het probleem niet op, dan is misschien de modemchip kapot. Ook daar is een oplossing voor en daar kunnen wij je bij helpen.

Voor elk probleem is een oplossing en kom je er zelf niet uit met deze tips, dan helpen we je graag verder!

Wellicht ook interessant