×
9.6/10 (485 beoordelingen)

Van appels naar Apple

Bij Het Fruit aan de Zwartakkers in Bladel is het op zaterdag een komen en gaan van klanten die een gevarieerde tas met groenten of fruit komen halen. De meesten betalen met de pin, maar het systeem haperde tot voor kort te vaak. Jan van IRepair4U werd gevraagd om het op te lossen. ‘Jan fixt het wel’, dacht Rogier van Avendonk en dat bleek ook zo te zijn.

“We werden er niet goed van”, denk Rogier terug aan kortgeleden. “Iedere keer liep het systeem vast. Onze pinapparaten zijn gekoppeld aan de telefoons van de medewerkers. Het is ontzettend lastig voor onze klanten als ze steeds moeten wachten tot ons systeem weer online is. Onprofessioneel ook eigenlijk. Dat moest dus opgelost worden. Ik kende Jan al als klant van Het Fruit en belde hem op met de vraag of hij het kon fixen. ‘Kom maar ff langs’, zei hij en dat deed ik. Korte tijd later was het inderdaad opgelost.”

Jan fixt het wel

“Vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, daar heb ik geen verstand van. Ik weet alles van appels, Jan van Apple”, lacht Rogier. “Het komt erop neer dat de telefoons van onze medewerkers gekoppeld zijn aan de pinapparaten. Wij hoeven alleen het bedrag in te typen in de app op onze telefoon, de pasjes en betaalapps van de klanten doen de rest. Supermakkelijk. Sinds Jan ernaar gekeken heeft, hebben wij geen storing meer gehad. Aangezien het op zaterdag steeds drukker wordt, kunnen we lekker doorwerken en hoeven we niet iedere keer ‘honderd’ handelingen te doen om het systeem aan de praat te krijgen.”

Jan de Apple, ik de appels

Klanten kunnen inmiddels weer probleemloos pinnen en genieten van hun fruit en groenten. “Ongekend hoe we gegroeid zijn sinds de coronatijd”, kijkt Rogier terug. “Alsof het belang van gezond eten nog meer doorgedrongen is. Daarnaast was het natuurlijk een snelle manier van winkelen en we konden de afstand garanderen. Klanten hoeven niet zelf te kiezen, de gevulde tas stond – en staat – klaar. Betalen en meenemen, dat is het principe. Groenten en fruit waar je een week mee kunt doen; lekker dichtbij en vers. Dat lokale, dat spreekt de mensen aan. Mij ook en daarom ben ik klant bij IRepair4U. Snel en direct, dat is voor mij belangrijk.”

Rogier is erg tevreden over de samenwerking. Fijn dat hij geen appels met peren hoefde te vergelijken en direct bij Jan terecht kon. Hij kan zich nu weer helemaal richten op de appels en zijn klanten laten betalen via Apple.

Appeltje, eitje want ja, ook voor verse eitjes kun je bij Het Fruit terecht.

Wellicht ook interessant