×
9.6/10 (474 beoordelingen)

Vijf meest gestelde vragen over schermreparaties

Het zal je maar overkomen … Je laat je telefoon vallen en je scherm is kapot. Bij IRepair4u ben je dan aan het juiste adres. Echter hoe weet je of je garantie hebt op de reparatie of dat de reparatie verzekerd is? We zetten een aantal van de meest gestelde vragen over schermreparaties op een rijtje.

Is het nodig om mijn scherm te laten repareren?

Het repareren van het scherm is in vele gevallen goedkoper dan het kopen van een nieuwe telefoon. Daarnaast kan een kapot scherm zorgen voor nog meer ellende. Allereerst kunnen er na verloop van tijd kleine stukjes glas uit het scherm vallen. Deze glas splintertjes zijn zo scherp waardoor je een groot risico loopt dat er splintertjes in je vingers terecht komen zonder dat je het weet. Bovendien is je ‘waterdichte’ telefoon niet meer waterdicht wanneer het scherm kapot is. Dit kan zorgen voor permanente schade, dus zorg er voor dat je altijd een back up maakt van je telefoon!

Heb ik garantie op mijn reparatie?

Na het vervangen van een onderdeel heb je recht op drie maanden garantie op de werking van het vervangend onderdeel. Val-, stoot-, druk of waterschade vallen niet onder deze garantie. Het is dus belangrijk je apparaat goed te beschermen. Bij telefoons kan dit al door een goede Clearplex screenprotector en een goede bumper hoes. Maar blijf ook na deze maatregelen voorzichtig!

Hoelang duurt mijn reparatie?

Een schermreparatie is gemiddeld genomen binnen een uurtje gefixt! Onder het genot van een lekker kopje koffie kun je tijdens de reparatie meekijken en al je vragen stellen, als je wilt.

Is mijn apparaat nog waterdicht na reparatie?

Je smartphone of tablet is na een val of reparatie mogelijk niet meer waterdicht. Alle waterdichte pakkingen worden vervangen tijdens de reparatie. Toch raden wij nadrukkelijk aan om contact met water te vermijden. De fabrikant geeft ook geen garantie op apparaten welke waterschade hebben opgelopen.

Is de reparatie van mijn apparaat verzekerd?

Vaak is de reparatie van jouw apparaat verzekerd. Dit moet je zelf wel nog even checken bij je verzekeraar. Je kunt de reparatie bij ons contant of per pin betalen en daarbij krijg je een factuur van ons mee, die je bij je verzekering kunt indienen.

Hopelijk hebben bovenstaande vragen je geholpen. Ons advies: doe voorzichtig met je mobiele apparaat en mocht het toch zo ver zijn dat het kapot is, kom vooral bij ons langs. Kijk op onze website voor de meest voorkomende reparaties (inclusief reparatiekosten). Staat jouw probleem er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Wellicht ook interessant